تحصيل در چين

بررسي شرايط تحصيل در چين

تحصيل در چين

۱۳۹ بازديد

طبق آمارهاي سال هاي اخير متقاضيان ادامه تحصيل در چين در حال افزايش است و در حال حاضر دانشگاه هايمعتبر چين يكي از پر طرفداترين مقصد هاي دانشجويي براي دانشجويان بيالمللي خصوصا دانشجويان در حوضه آسيا است .

تحصيل در كشور بزرگ چين محاسن و مزيت هاي زيادي دارد كه از بين آنها ميتوان چند مورد زير اشاره كرد :

  • به عنوان مهمترين مزيت ميتوان به جايگاه دانشگاه هاي چين در رتبه بندي دانشگاه هاي برتر اشاره كرد كه همواره در اوايل ليست قرار دارند خصوصا دانشگاه شانگهاي كه همواره از معتبرترين دانشگاه هاي جهان بوده و است.
  • در حين تحصيل در چين متقاضي ميتواند بين زبان هاي چيني و انگليسي انتخاب كند البته در بعضي از رشته ها مانند دوره هاي پزشكي تدريس تنها به زبان چيني انجام ميشود ، دانشجوي متقاضي تحصيل به زبان چيني بايد دوره كامل زبان چيني را قبل از آغاز تحصيل بگذراند كه معمولا بين چند ماه تا 1 سال بطول مي انجامد .  
  • 51 اكثر دانشگاه هاي معروف چين كه بيشتر دانشجويان ايراني در آن مشغول به تحصيل هستند از نظر وزارت علوم كشورمان هم معتبرند.
  • هزينه هاي زندگي و تحصيل در چين به قدري ارزان و به صرفه است كه تقريبا ميتوان گفت برابر و يا حتي كمتر از هزينه هاي تحصيل در بعضي از دانشگاه هاي ايران است.
  • چين با موقعيت اقتصادي عالي و پايدار كه ميتوان گفت در حال حاظر يكي از غول هاي اقتصاد جهاني است ميزبان شركت هاي بين المللي و مهم زيادي است كه فرصت كسب كار در يكي از اين شركت ها را برايتان فراهم ميكند . همچنين به همين علت سابقه كاري در چين براي رزومه كاريتان بسيار معتبر و با ارزش است .
  • كشور چين با مردم خون گرم و فرهنگي آشنا ميزبان خوبي براي دانشجويان بين المللي ، خصوصا دانشجويان كشور عزيزمان است .
  • همچنين تحصيل در چين فرصت خوبي براي ديدن فرهنگ غني و جالب اين كشور پهناور است .
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.