افزايش بورسيه تحصيلي چين

بررسي شرايط تحصيل در چين

افزايش بورسيه تحصيلي چين

۱۹۷ بازديد

بورسيه تحصيلي چين

افزايش بورسيه تحصيلي چين

دانشجويان بين المللي كه موفق به دريافت بورسيه تحصيلي چين مي شوند ميتوانند افزايشي محسوسي را در حمايت هاي مالي از آنها مشاهده نمايند. با توجه به خبر منتشر شده از طرف  وزارت خانه هاي اقتصاد و آموزش چين دانشجويان مشغول به تحصيل در چين در مقطع كارشناسي تا 66,200 يوان ، كارشناسي ارشد 79,200 يوان  و دكتري  تا ميزان 99,800 يوان در سال ميتوانند كمك هزينه تحصيلي دريافت نمايند. با توجه به بيانيه وزارتخانه و استاندارد هاي موجود براي دانشجوياني كه در ماه سپتامبر  ثبت نام نموده اند افزايش هزينه هاي جاري و شهريه نيز در نظر گرفته شده است. استاندارد هاي موجود بورسيه تحصيلي چين را به سه دسته با توجه به مقطع و رشته تحصيلي تقسيم مينمايد. دانشجويان مقطع كارشناسي در رشته فلسفه، اقتصاد، حقوق، علوم انساني و مديريت، به عنوان مثال، يك بسته از 59200 يوان را براي يك سال تحصيلي دريافت مي نمايند، 20000 يوان براي  هزينه هاي كمك درسي، 8،400 يوان براي اقامت، 800 يوان براي بيمه پزشكي و 30،000 يوان براي هزينه هاي زندگي شان.

قبل از تغيير ايجاد شده در سيستم بورسيه تحصيلي در چين ، هزينه تحصيل در چين براي دانشجويان بين المللي مقطع كارشناسي رشته هاي  هنرهاي آزاد تا ميزان 26،000 يوان در سال تحصيلي بود ، در حالي كه شهريه براي دانشجويان كارشناسي ارشد در محدوده زماني معين تا 30 هزار يوان و براي دانشجويان دكترا تا 34،000 يوان در هر سال تحصيلي بود. دانشجويان رشته هاي علوم  پايه و مهندسي 10 تا 30 درصد بيشتر شهريه ميپردازند، و كساني كه به مطالعه پزشكي، هنر و تربيت بدني مشغول ميبتشند ملزم به پرداخت شهريه اي  50 تا 100 درصد بيشتر از سايرين ميباشند.  ايزابلا گرين، يك دانش جوي ميهمان از ايالات متحده كه در حال مطالعه زبان چيني در دانشگاه مطالعات خارجي پكن  با استفاده از بورسيه تحصيلي ميباشد از شنيدن خبر افزايش حمايت هاي مالي بسيار خوشحال شد.

گرين، كه پيش از اين كمك هزينه اي معادل  1،700 دريافت ميكرد از اين پس در حدود 3،000 يوان در هر ماه تحت استاندارد هاي  جديد دريافت ميكند.
او  همچنين افزود :  بورسيه تحصيلي چين در حال حاضر  فقط نيازهاي اساسي، از جمله مواد غذايي، كتاب و برخي از لباس را پوشش مي دهد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.